2 gru 2016

Relacja z "Disney on Ice: 100 lat magii Disney'a" - BLOGMAS





19 listopada o godz.18:30 w TAURON ARENA KRAKÓW odbyła się rewia "DISNEY ON ICE : 100 lat magii Disney'a". 

Niesamowite doświadczenie, stroje, scenografia, układy, muzyka. Wszystko dopracowane od deski do deski. Cieszę się niesamowicie, że mogłam tam być. W zeszłym roku byłam pierwszy raz, byłam zachwycona, więc w tym roku nie mogłam sobie odpuścić. Byłam bardzo podekscytowana, ponieważ jestem mentalną pięciolatką i kocham wszystko co związane z Disney'em. 






Szczerze powiedziawszy minęło już chwilę czasu od tego wydarzenia, ale nadal doskonale pamiętam te wszystkie emocje i wrażenia. 


Przedstawienie trwa ok.120 minut. Wyobraźcie sobie, 2 godziny z Disney'em. Można się dosłownie cofnąć w rozwoju. Przysięgam wam, że po wyjściu z areny śpiewałam piosenki z przedstawienia praktycznie do momentu powrotu do domu. 


Jakie bajki przedstawiono w tym roku?

Całe przedstawienie rozpoczęli : Myszka Miki i Mini. Wraz ze swoimi przyjaciółmi postanowili nakręcić film i szukali inspiracji w bajkach Disney'a.


1.Pinokio

Bajka była niestety bardzo okrojona, nie pokaże wam zdjęć, ponieważ nie miałam aparatu, a zdjęcia robione telefonem nie nadają się do użytku. 
Na hali zgasło światło, a na scenie pojawił się Świerszcz. Po nim na scenę wjechała Błękitna Wróżka i zaczarowała naszą drewnianą kukiełkę, która zaczęła jeździć po całym lodowisku. Obroty, szpagaty w powietrzu. Samo rozpoczęcie, a już wbiło mnie w fotel...


2.Gdzie jest Nemo?


No właśnie, gdzie podział się Nemo? Na scenę wjeżdża (czy może wpływa) Marlin, a zaraz po tym kiedy znika, pojawia się Nemo. Oczywiście obaj są bardzo zaniepokojeni. Nie mogą siebie w końcu znaleźć. 
W końcu Marlin spotyka żółwia i zgraję małych żółwiątek. Te oczywiście zaczynają śpiewać i tańczyć. Powiem wam szczerze, że ich kostiumy były urocze, a sam żółw był idealnie odwzorowany. 
Na scenie oprócz nich pojawili się statyści z łódką. Zaprosili siedzących najbliżej sceny i w czasie piosenki jeździli z nimi po scenie.
Mówiłam, że cofałam się w rozwoju w czasie tego przedstawienia? Zazdrościłam tym dzieciakom jak nie wiem co.. Dlaczego kiedy ja miałam 5 lat, nie było w Polsce takich atrakcji? 





3.Piękna i Bestia


Na scenę od strony widowni wchodzi Bella. Nie ma niestety wstępu gdzie dziewczyna postanawia zamienić swojego ojca na siebie w zamku Bestii... Tak jak mówiłam, bajki są dosyć okrojone, ponieważ ograniczenie czasu robi swoje. Oczywiście były takie postacie jak Płomyk czy Trybik.
Bestia również wyglądał świetnie. 



4.Księżniczki i książęta

Na scenie parami pojawiali się:
-Kopciuszek i Królewicz,
-Ariel i Eryk,
-Tiana i Książę Naveen,
-Jasmine i Aladyn,
-Roszpunka i Julek,
-Śnieżka i Królewicz.



5.Kraina Lodu

Przenosimy się Arendelle, aby pozna historię dwóch sióstr - bohaterek jednego z światowych hitów Disney'a czyli uwielbianej przez dzieci Krainy Lodu.
Bajka to została dosyć dobrze przeniesiona z ekranów kin na lodowisko, nie było tak skrócone jak inne bajki.
Obie siostry miały przepiękne stroje. Scenografia i efekty specjalne były niezwykle dopracowane. 
Przedstawienie rozpoczęło się od piosenki "Pierwszy raz jak sięga pamięć" połączonej z "Ulepimy dziś bałwana?". Później Anna poznaje Hansa i przechodzimy tym samym do piosenki "Miłość stanęła w drzwiach". Proszą Elsę o błogosławieństwo, ta się nie zgadza i tak jak w filmie oczywiście ucieka. 
"Mam te moc" i oczywiście zamek Elsy. Później Anna poznaje Kristoff'a i Olafa. 
Bałwanek zaczyna śpiewać piosenkę "Lód w lecie", która swoją drogą jest ostatnio jedną z moich ulubionych z tej bajki.
Później akcja dzieje się tak samo w filmie, Anna znajduje zamek Elsy, dziewczyny się kłócą, później Elsa ratuje siostrę i wszystko kończy się dobrze. 













6.Alladyn

Ta bajka również została bardzo okrojona, ponieważ ograniczyła się do piosenki Dżina : "Nie ma takich dwóch jak jeden ja". Zobaczcie jednak jak niesamowicie to wyglądało.






7.TOY STORY

Tutaj byłam bardzo mocno zniesmaczona. Podobał mi się układ do piosenki "Ty druha we mnie masz", ale właściwie to tyle. Reszta tej bajki była mocno skrócona (całość trwała może 10 minut). 



8.MULAN

Rekompensata za Toy Story? Bardzo możliwe, tutaj było super, jestem bardzo zadowolona. Mimo mocnego skrócenia bajki była w bardzo ciekawy sposób przedstawiona. Niesamowity był układ do jednej z moich ulubionych piosenek "Mężczyzn zrobię z was".





9.Król Lew

Przysięgam, że zabiłabym osobę, która zniszczyłaby tą bajkę. Na szczęście wszyscy pozostają żywi. Układy do "Hakuna Matata" i "Miłość rośnie wokół nas" były powalające i mogłabym je oglądać na okrągło.
Bajka została przedstawiona w bardzo przyjemny i przemyślany sposób. 









Na zakończenie wszyscy aktorzy wjechali na scenę przy piosence "Krąg życia".









Czy polecam wybranie się na przedstawienia "Disney on Ice"? Oczywiście! Jeżeli tylko lubicie bajki Disney'a i macie możliwość - nie wahajcie się. Jedźcie bo nie będziecie żałować.





***




Dziękuję wam serdecznie za przeczytanie drugiego postu z serii BLOGMAS. Mam nadzieję, że przypadł wam do gustu. 
Jestem ciekawa czy wy kiedykolwiek byliście na tych przedstawieniach. Dajcie znać w komentarzach.










8 komentarzy:

  1. Nie wiedziałam nic o czymś takim :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam do zainteresowania się w przyszłym roku! ;)

      Usuń
  2. Chciałabym coś takiego zobaczyć. Zazdroszczę ;p Musi to być niezłe widowisko ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Gdy byłam mała co roku mama zabierała mnie na rewie ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Chciałam pójść w tym roku, ale już nie było biletów :( Za to byłam w zeszłym i było cudownie! A tak swoją drogą to pisze się ,,Arendelle'', nie ,,Arendel''.

    OdpowiedzUsuń